vrijdag 4 februari 2011

Caïro Dag 4

Onderweg naar Tunis. Na 5 uren in het busje hebben gezeten richting  het vliegveld van Tunis. Toen bedacht ik om naar Caïro te gaan. Kocht een ticket van 155,50 euro met egypt air ms 844. Na weer ingecheckt te hebben kon ik gelijk door. Mijn vliegtuig vertrok om 22.35 en kwam 03.45 aan in Caïro. Ik was kapot! Dus nam het eerste en beste hotel. Het Caïro city center hotel voor 73 euro per nacht. Na ingecheckt te hebben ben ik gelijk mijn bed ingedoken. Toen ik wakker werd had ik een super mooi uitzicht over de stad. Ik had veel gelezen over het Egyptisch Museum dus ben daar een kijkje gaan nemen. Het museum heeft 136.00 Oud- Egyptische items, het museum is opgericht in 1858. Met een verzameling van de vondsten die een egyptoloog Auguste Marriette heeft gedaan.
 Het belangrijkste van dit museum is de Toetanchamon hij was een farao vam de 18e dynastie van het Oude Egypte . Hij kwam op zijn 9e aan de macht en overleed op zijn 19e. zijn mummie masker staat in dat museum. Na veel leuke interessante dingen te hebben gezien. Leek het me leuk om naar de piramides te gaan. Ik pakte een taxi en die bracht me naar de woestijn daar zag ik ze de Cheops, Chefren en Mycerinus. De 3 grootste piramides. De Cheops is de bekendste piramide die er is.  Wat mooi! En natuurlijk de gizeh sfinx.
 Het is het grootste en bekendste beeld van sfinx ter wereld. Hij staat tussen de 3 piramides in. Het is nog niet duidelijk wat het is. Weer de taxi terug gepakt naar de stad en nog even wat souvenirtjes gekocht in de straat shambliuan. Het was een leerzame dag en nu weer lekker rusten in mijn hotel kamer en me klaarmaken voor me laatste trip.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten