vrijdag 4 februari 2011

Tunis dag 3

Na een paar uur in het vliegtuig te hebben gezeten kwam ik aan om 14.15. nadat ik mijn koffer heb opgehaald heb en door de passport controles was geweest kon ik Tunis in, maar eerst even een hotelletje vinden. En die vond ik kwam bij uit bij het prachtige Hotel Africa voor 125 euro per nacht en ligt midden in het centrum. Kan bijna alles bezoeken op loop afstand.
700 meter bij mijn hotel vandaan is de souk bab el bahr. Dat is een soort bazaar.
 En daar worden allemaal leuke souvenirtjes, kleding, sieraden en nog veel meer leuke dingen verkocht. Vaak moet je wel afdingen want de handelaren proberen je dit altijd te verkopen voor zoveel mogelijk geld dan het echt waard is.
Daarna leek het me erg leuk om ook eens een moskee in Tunesië te bezoek en kilometer verder  Zitouna moskee. De moskee komt oorspronkelijk uit 732 daardoor is het 1 van de oudste moskeeën van Tunesië . Het is met de jaren uitgebreid tot een heel groot gebouw. Er zit ook een universiteit in de moskee. Maar  het mooiste van de moskee is de gebedshal en de 184 zuilen die uit het oude Cathago gehaald werden
Na al dat cultuur leek het me leuk om Tunis zoo te gaan bezoeken. Het dierentuin bestaat sinds 1963 en heeft meer dan 163 soorten dieren Er is 61 soorten zoogdieren, 94 vogels en 5 soorten reptielen. Het dierentuin is gericht op het Afrikaanse leven. Het gebied heeft ook nog een cafe en plekjes om te picknicken. Het dierentuin is het hele jaar geopend.Tickets kosten 0,5 dinar voor volwassenen en 300 milimů voor het kind. En als je een camera hebt komt er nog eens 300 milimů . Toen ik onderweg naar het hotel liep, zag ik een man die excursie verkocht naar de oase van Tunesië. Dat leek me echt leuk om te zien dus heb er 1tje geboekt voor morgen. Dus vroeg naar bed gegaan en de volgende dag werd ik opgehaald met een busje richting de oase. Het was een lange reis van 5 uur maar het was het zeker waard. Tozeur heeft een grote oase, de dadels uit Tozeur zijn ook erg bekend. Het is een prachtige oase. Wat ook heel leuk is vanuit Tozeur te gaan reizen per kameel en zo de Sahara verkennen. Het was een leuke maar vermoeiende dag dus heb een hotel opgezocht in Tozeur het El mouradi hotel is het geworden voor maar 56 euro per nacht. nu lekker gaan slapen en morgen richting weer richting Tunis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten