donderdag 3 februari 2011

Casablanca dag 1

Na mijn reis door Amerika, ben ik me eens gaan verdiepen in het werelddeel  Afrika.
Voor mijn eerste bestemming leek het me leuk om naar Marokko te gaan.
Boekte een ticket op www.vliegticket.nl en vond een leuk hotelletje met 2,0 km van het Hassan ll moskee. Mijn ticket was 197,08 euro en vlieg met Air Arabia Maroc. Ik vertrok op 3 November om 21.45 en kwam om 00.20 aan op luchthaven Casablanca, Mohammed v, ik heb een taxi aangehouden en die bracht me naar het 4 sterren hotel Novotel Casablanca City Centre wat 84 euro per nacht is, dan heb je ook een simpele kamer. Aangekomen in mijn hotelkamer ben ik mijn bedje ingedoken en lekker gaan slapen want de volgende dag wil ik veel van de stad Casablanca zien. Ik had de wekker al vroeg gezet om veel van de mooie stad te kunnen bekijken. Ik begon bij de Hassan ll moskee want die ligt 2,0 km bij mijn hotel vandaan. Het is een moderne grote moskee en met een minaret van wel 210 meter. 

Hij is ontworpen door de Franse architect Michel Pinseau en gebouwd door Bouygues in opdracht van de vorige koning van Marokko koning Hassan ll. Het is de op een na grootste moskee ter wereld. De moskee heeft een gigantische glazen vloer en biedt voor 25.000 bezoekers en buiten voor 85.000 biddende mensen. En een prachtig uitzicht over de Atlantische Oceaan. Ik moet mezelf wel bedekken voor ik de moskee inging.
Toen ik weer terug ging richting het hotel kwam ik langs het Parc de la Ligue Arabe een stadspark waar ik even kon genieten van de zon en wat gegeten had om de dag weer door de komen. En keek ik even in mijn boekje over Casablanca wat ik nog meer kon doen.
Daar stond Ancienne Medina in en sprak me erg aan dus ik was op weg naar de Ancienne Medina. De Medina is deels door een oude muur omsloten. Het is een oude medina in het Arabische stadsgedeelte. Het is een oud historisch stadsgedeelte, De medina ligt centraal in de stad naast het belangrijkste marktplein en in de buurt van de zee. Je hebt daar allemaal hele kleine straatjes met kleine huisje en winkels en cafés het zijn erg sfeervolle steegjes , waar je ook erg leuke souvenirs kunt kopen en wat kunt gaan drinken in de gezellige cafés. Naar een vermoeiende dag leek het me leuk om de dag erna naar de stad fez te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten