donderdag 3 februari 2011

Fez dag 2


Ik moest wel een vliegticket boeken naar Fez, voor  151,27 euro kan ik naar fez met Royal air maroc AT 440.Ik vertrek vanavond al uit mijn hotel Novotel Casablanca City Centre, er is een taxi voor me geregeld die me gelijk naar de luchthaven Casablanca, Mohamed v brengt mijn vlucht vertrekt om 21.30 en kom aan om 22.25 op de luchthaven van Fez. Waar ik een heel leuk hotelletje vond  Riad El Ghalia voor 80 euro per nacht. Ik ben gelijk richting bed gegaan want was echt kapot. Fez is een grote stad met 946.815 inwoners en met veel bezienswaardigheden .Ik las in mn reisgids dat de Bab Boujloud een heel bijzonder bouwerk is en dat moest zien . de Bab Bouljoud is een ingang bij de Medina en is de mooiste poort van Fez. Hij is blauw van buiten en versierd met tegeltjes en aan de binnenkant groen. Ik liep door naar de medina. De medina is door Unesco tot wereld erfgoed verklaard. Wat je veel ziet in de medina zijn de slagerijen de medicijnwinkeltjes  wat ook heel leuk is om te zien zijn de mensen die nog alles vervoeren met de ezel echt heel leuk.
Wat ik ook echt wou zien is het Palais Royal, die in het nieuwe gedeelte van de stad ligt. Het paleis is verbonden aan de Medina, met een goud gebladerde deur echt prachtig, maar je kan het paleis niet bezoeken omdat der koning er nog woont.
Ik pakte een taxi terug naar het oude stads gedeelte. Ben nog eventjes de stad gaan verkennen na al die medina`s en prachtige gebouwen te hebben gezien. Ben ik richting  mijn hotel gegaan  mijn koffer ingepakt en een taxi bracht me naar het vliegveld van fez. En heb een ticket geboekt naar Tunesië. Voor 300,78 kon ik naar Tunis waar ik 1 overstap heb op Casablanca ik vlieg met Royal air maroc met AT441 en TU 712.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten