vrijdag 6 mei 2011

New Delhi. Dag 4

Richting India helaas was er geen recht streekse vlucht voor me. Ik vloog met Jet Airways 9W 15 om 09.15 en maakte een tussen landing in Chennai daar vertrok mn vlucht om 13.35 ook met Jet Airways 9W 2256 richting Delhi. Om 16.10 kwam ik aan in Delhi. Ik verblijf in Hotel le roi voor maar 34 euro per nacht. India is echt een super mooi land met een intereresante cultuur. Omdat ik laat aankwam ben ik maar in het hotel gebleven. De volgende de dag ging naar Jama Masjid Moskee. Dit is een vrijdag moskee, de moskee is gebouwd in 1656 door Shah Jahan en is een van de grootste in Azie. De binnenplaats van de Moskee biedt plaats aan 25.000 gelovigen. Toen ging ik naar de Lotus Tempel,is gebouwd in 1986 en heeft door zijn moderne design ondertussen enkele prestigieuze prijzen gewonnen. Dit Bahaiistische gebedshuis is een plaats waar alle mensen, ongeacht hun geloof. Ik vond het erg mooi om te zien ook. Toen ben ik met de bus naar Agra gereden voor natuurlijk de Taj Mahal is het meest beroemde bouwwerk van India en nog steeds een van 7 wereldwonderen. Keizer Shah Jahan bouwde dit immense mausoleum voor zijn gelieve vrouw die het leven liet tijdens haar kraambed. 23 jaar duurde de bouw van de Taj Mahal en in totaal hebben er zo’n 20.000 mensen aan gewerkt. In de kelders van het Mausoleum liggen de lichamen van zowel zijn vrouw Mumtaz Mahal als hijzelf. Toen ben ik weer terug greden naar Delhi en klaar gemaakt voor de laatste reis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten