zondag 1 mei 2011

Istanbul. Dag 1

Na Amerika en Afrika te hebben gezien werd het nu tijd voor Azië en Oceanië . Ik had veel gelezen over Istanbul en dat vond ik een mooie start van mijn reis door Azië en Oceanië. Ik vertrok op 9 maart 2011 voor 224,39 euro. Ik vloog met Turkisch Airlines TK1952 om half 12 en kwam om 16.05 turkse tijd aan op Istanbul Ataturk , want het is in Turkije een uur later. Ik moest eerst een visum van 15 euro kopen voordat ik door de paspoort controle mocht. Na mn koffer te hebben opgehaald heb ik  1 van de taxi aangehouden en van te voren een bedrag afgesproken om mij naar het hotel te brengen, want die taxi chauffeurs willen soms nog wel eens lastig zijn over de prijs. Ik zat in de wijk Sultanahmet dat is de hoofdstraat van Istanbul, en verbleef ik het hotel Nena voor 2 nachten  betaalde ik 220 euro. Ik had uitzicht op de blauwe moskee. Omdat het al best wel laat was heb ik even wat gegeten vlak bij het hotel en toen weer terug naar het hotel gegaan en grappige turkse soaps gekeken. Voor de volgende dag had ik veel plannen. Ik had onbijt bij het hotel in dus lekker op het dakterras gezeten en overheerlijke druifjes gehad. en uitkijk op de Blauwe moskee. omdat ik de hele tijd uitzicht had op de blauwe moskee. besloot ik daar als eerste heen te gaan. Ik moest mn schoenen uit doen. Hij was heel groot met rood tapijt, daarna ging ik gelijk naar de aya sofia die hele maal van stenen vloer was en erg koud gelukkig mag je daar je schoenen aan houden. verder leek met het topkapi paleis mij erg mooi ik heb een kaartje gekocht en kregen een rondleiding door de Harem. Wat was dat mooi heel veel meubels waren met goude randjes en veel turks tapijt. Na lange tijd daar hebben uitgehangen ging ik richting het hotel maar onderweg nog even kijken bij de Cisteren ondergrondse kelder met water en allemaal visjes en 2 beelden van hoofden 1tje ligt op zn zij en 1tje op de kop en de misterie is hoe komt dat zo? Ik was helemaal kapot, dus even wat gegeten en toen richting het hotel en me klaarmaken voor de volgende reis!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten