vrijdag 6 mei 2011

Sydney. Dag 5

Voor mijn laatste reis ging ik naar Sydney australie. Even een hele andere kant op. Ik had een vlucht voor 429,86 euro met 1 tussen stop. Ik vloog met Malaysia Airlines MH 191 om 23.00 en kwam om Kaula Lumpur en vloog om 22.10 richting australie met Malaysia Airlines MH 123 en kwam daar 08.00 aan. Lekker vroeg aangekomen in Sydney kon ik vroeg naar mn hotel Y Hotel Hyde Park voor 68 euro per nacht. Als eerste ging ik naar The rocks en circlar quay het oudste deel van sydney het ligt net buiten het stadcentrum, pal onder de Sydney Harbour Bridge. The Rocks is het oudste deel van de stad ooit stond hier een fort, waren er kroegen, bordelen en was het de aanlegplaats voor schepen uit Europa. Hoewel er veel gesloopt is, heeft de wijk nog steeds haar historische stratenpatroon en staan er nog tal van gebouwen uit het begin van de 19e eeuw. Het is nu een gezellige wijk met winkeltjes galeries en pubs. Vanaf The Rocks heb je een mooi uitzicht over het Opera gebouw en de baai, de Sydney Cove. vanaf daar ging ik naar het strand
waar ik even kon bij komen van mijn lange reis. Wat mij ook super leek is de Taronga zoo dit is een dierentuin met alleen maar  Australische dieren zoals Koala's, kangoeroes, vogelbekdieren, Wombats, Emu's, De Tasmanian Devil, Reptielen en nog veel meer. Na een super leuke dag gehad te hebben was ik dood moe en naar mn hotel gegaan. De volgende dag vloog ik om 14.00 naar Kaula Lumpur met KLM KL 4104 .Weer even onder de nederlanders haha voor 1.297,33 euro met 1 overstap en om 23.15 op Kaula Lumpur met KLM KL 810 en kwam ok 5.55 aan in Amsterdam en nu richting huis byeee!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten